Faak/ St. Johann im Pongau - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van kesj - WaarBenJij.nu Faak/ St. Johann im Pongau - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van kesj - WaarBenJij.nu

Faak/ St. Johann im Pongau

Door: kesj

14 Juni 2010 | Oostenrijk, Wenen

Zondag, 13 juni 2010.

De reis is ten einde maar op de 10e hebben we eerst nog even alle restjes opgemaakt. Het werd een gezellig samen zijn waar Wouter nog even op een heerlijk ijsje trakteerde. De volgende morgen moesten we vroeg op want de boot wacht niet. We moesten tussen 07.15 en 07.30 vertrekken van de camping. Bij het wegrijden bleek bij mij de mover defect. Een kant bleef op het wiel staan en was er niet meer af te krijgen. Ad was heel resoluut. Mover losmaken van het chassis, naar achteren schuiven en weer vast maken. Wiel vrij en rijden maar. Dit heeft niet langer dan 5 minuten geduurd. We moesten lang wachten voor de ferryboot. Met vertraging vertrokken we uit Griekenland.(niet mijn schuld) Lekker gegeten, een beetje voetbal kijken en een glaasje en dan slapen. Over de aankomsttijd was wat verwarring. Die stond vermeld als 09.00 uur. Ja Griekse tijd of Italiaanse tijd. We hielden rekening met de Griekse tijd want het was een Griekse boot. Uiteindelijk bleek het toch Italiaanse tijd te zijn zodat we een uur te vroeg waren. Dit was niet erg want de aankomst in Venetië was spectaculair. Je vaart nota bene langs het beroemde San Marco plein. Vanaf de boot konden we een foto maken van de beroemde klok. Dit is echt uniek evenals de andere prachtige plaatjes die we hebben kunnen schieten. Na aankomst in Venetië moesten we nog 258 km rijden om op onze laatste bestemming, Faak am See in Oostenrijk te komen. Het was ontzettend warm, 32 graden Celsius. s’ Avond de afscheidsmaaltijd die aan elkaar gepraat werd door Jan de Boer.
Diverse optredens, zoals van Arie, de dames Annie, Derkje, Margriet en Sjouktje en Piet B., Wim v.d. H. en Mies. Ook kwam er nog even een accordeonist langs die elders op de camping een bruiloftsfeest had. Kortom een onvergefelijke avond. Vanmorgen zijn de meeste vertrokken en alleen Wim en Lisa en Kees en Sjouktje zijn achtergebleven. Wij kregen bezoek van Jetty en Dirk, van de Noordkaapreis, en dat was heel gezellig. Morgen vertrekken ook wij en gaan zo’n 160 km verder naar Sankt Johann im Pongau. Hoelang we daar blijven weten we nog niet. Het is nu avond en er is een hevig onweer losgebarsten en nu maar hopen dat het morgen weer goed weer is. Verzenden niets van deze camping aan de Faaker See want internetten is hier verschrikkelijk duur. Voor 2 uur moeten we € 9,00 betalen en dat gaan we dus niet doen. Hopen op de volgende camping op schappenlijkere prijzen. De hele reis nog geen stuiver betaald voor het internetten. Dit zijn abnormale prijzen . Het onweer is weggezakt en ik ga weer wat open zetten want het wordt nu toch wel warm. Morgen verder. We zijn verkast naar St. Johann im Pongau. Hier gratis internetten in de kelder. We hebben vandaag 160 km gereden en zijn aangekomen met regen. In de loop vabn vanmiddag werd het droog en kwam zowaar ook het zonnetje nog even om de hoek kijken. Morgen gaan we de omgeving bekijken. Zijn wel wat interessante dingen te zien. Dus tot morgen.

Groeten

Kees en Sjouktje