Kastraki - Reisverslag uit Kastraki, Griekenland van kesj - WaarBenJij.nu Kastraki - Reisverslag uit Kastraki, Griekenland van kesj - WaarBenJij.nu

Kastraki

Door: kesj

08 Juni 2010 | Griekenland, Kastraki

Zondag, 6 juni 2010

Vrienden,

Een reisdag en een hele saaie, 380 km. Autosnelweg en uiteraard weer aangelegd met subsidie van de EG. Wat zijn ze vergeten ??? Tankstation zijn er niet, daar moet je de snelweg voor verlaten en een dorpje inrijden. Wat zijn ze nog meer vergeten, parkeerplaatsen. Op het hele stuk van Alexandroupolis naar Thessalonika geen een en op het 2e stuk van Thessalonika naar Lithochoro, ligt net even boven Larissa zijn er 2. Morgen verder naar Kastraki en dat is een stuk van ca 160 km. Bij de lunch voelde Jan zich niet zo lekker en vond het niet verstandig om te gaan rijden. Gelukkig stonden we met Wim en Margriet op dezelfde parkeerplaats en heeft Wim het stuur van Jan overgenomen met Jan naast zich en Margriet kreeg Annie naast zich en ik daarvoor. Na een tijdje voelde Jan zich gelukkig al weer wat beter maar heeft niet meer gereden. Morgen zien we wel of dit weer moet of dat Jan weer zelf gaat rijden. We zullen in ieder geval bij hem blijven.

Maandag 7 juni 2010.

Een korte reisdag en vroeg vertrokken zodat we vanmiddag de Meteorenkloosters kunnen bezoeken. Het grootste klooster, en meteen de interessantste, is morgen dicht. Na de lunch in de auto gestapt en 5 km verder bergop staat dit klooster. Deze kloosters zijn op een paar bijzondere rotsen gebouwd en de monniken kwamen alleen naar beneden voor het hoogst noodzakelijke. De rest van de goederen werd met touwen naar boven gehaald. De monikken zelf gingen met een touwladder. Nu zijn daar trappen gebouwd en zijn er nog maar een paar monniken. Maar de bouwwerken boven op de grillig gevormde rotsen zijn werkelijk heel bijzonder. (zie de foto’s) ’s Avonds heerlijk in het restaurant van de camping gegeten. Wij moesten € 10,00 per persoon betalen en de rest werd door de ANWB betaald. Op deze camping in Kastraki staan nog een ANWB groep en wel de Griekenland reis. Komen we nog bekenden van de Noordkaapreis tegen en wel Jan en Lucy Molenaar..

Groeten

Kees en Sjouktje.

• 08 Juni 2010 - 08:00

Louise En Bert:

geweldig om al dat moois te belijken en zeker indrukwekkend. en wat die parkeerplaatsen betreft een soort van EU verrassing. geniet van al het moois

• 08 Juni 2010 - 09:17

Maura:

leuke foto ma tussen de bloemen geniet nog even van het laatste stukje en zien jullie snel.
    Heb ook een leuke foto van de meisjes voor jullie

• 08 Juni 2010 - 10:05

Carin En Paul:

hoi kees en sjouk,

jullie turkse avontuur zit er alweer op, wat vliegt de tijd! Mooie foto's van de Meteora, apart he die rotsen met kloosters, hebben jullie nog gezien hoe iconen gemaakt worden?
    Dat is heel knap en een monnikenwerk! Succes met het volgende traject. Morgen zijn de verkiezingen en iedereen is heel benieuwd naar de uitslag en wat voor coalitie er komt!
    Groetjes, paul en carin

• 08 Juni 2010 - 14:47

Henk & Corry:

Prachtig die kloosters, wij hadden het genoegen daar ongeveer 12 jaar geleden ook te zijn geweest. Nog even en dan kun je ook weer aan de bak bij de Eemslag. Wij zijn nog een week naar de Ardennen en komen de 27e terug Groet H&C