Kabatepe - Reisverslag uit Kabatepe, Turkije van kesj - WaarBenJij.nu Kabatepe - Reisverslag uit Kabatepe, Turkije van kesj - WaarBenJij.nu

Kabatepe

Door: kesj

02 Juni 2010 | Turkije, Kabatepe

02 juni 2010

Vandaag een reisdag en wel van Bergama naar Kabatepe (258km) en hiermee hebben we het het Aziatische deel van Turkije verlaten, want we zijn vandaag de Dardanellen overgestoken.
Hier is nog geen brug of tunnel verbinding dus moesten we ordinair met de veerpont.
Een prachtige rit door bergachtig gebied. Morgen onze volledige laatste dag in Turkije want overmorgen verlaten we Turkije en rijden Griekenland binnen.
Gedurende de reis hebben we tijdelijk afscheid moeten nemen van 2 echtparen om verschillende reden. Wim en Lisa zijn zeer onfortuinlijk geweest want in Kramsach Oostenrijk was de koppeling van de auto defect. Auto gerepareerd en weer bij de groep aangesloten. In Istanbul lag de koppeling er weer uit en is de auto weer gerepareerd. Onderweg naar Ankara om weer bij de groep aan te sluiten begaf de koppeling het voor de derde keer. Auto weer naar de garage om gerepareerd te worden maar nu is de alarmcentrale ingeschakeld omdat de levering van de onderdelen 14 dagen zou duren. De alarmcentrale heeft ze opgestuurd in overleg met de garage. De caravan van Wim en Lisa werd achter de camper van Henk en Mies gehangen zodat zij bij de groep waren en de trip naar Zuid Oost Anatolie mee konden mee maken. De auto zou zodra hij klaar was naar die camping worden gebracht. Mooi geregeld maar geen rekening gehouden met de bureaucratie van de Turkse douane. Na 1 week waren de onderdelen in Istanbul, doorgestuurd naar Ankara en toen begon de klucht in tig bedrijven. Iedere dag werden we op de hoogte gehouden, antwoord, - liggen nog bij de douane . Afgelopen maandag zijn Wim en Lisa uiteindelijk met de caravan opgehaald en naar Ankara gebracht om de onderdelen bij de douane op te halen. Dit moest persoonlijk gebeuren. Auto is nu gerepareerd en zij zijn vertrokken naar Simplase, bij Istanbul en morgen rijden zij verder naar Alexandroupolis waar wij ze dan eindelijk weer zullen ontmoeten na 2,5 week. Dit was de story van Wim en Lisa. Het andere echtpaar moest vanwege een dreigend sterfgeval van de moeder van Wouter spoorslag naar Nederland. Omdat vanuit Turkije geen repatriëring van auto en caravan mogelijk is zijn zij in 2 dagen naar Alexandroupolis gereden en hebben daar de auto laten staan en zijn per vliegtuig naar Nederland gereisd. Zijn moeder is daadwerkelijk overleden en ook Wouter en Marijke komen weer per vliegtuig naar Alexandroupolis en sluiten dan weer aan bij de groep want hun auto en caravan stonden daar nog. We zijn dan weer compleet. Morgen een vrije dag en we weten nog niet wat we gaan doen. Er zijn nog diverse mogelijkheden. Het weer is even omgeslagen want afgelopen nacht heeft het behoorlijk geregend maar vanmorgen toen we opstonden was het weer droog en in de loop van de morgen kwam het zonnetje weer door. Het is nu wel wat koeler want ik zit nu in de caravan ipv buiten. Voor vandaag weer genoeg geschreven en morgen weer verder.

Groeten
Kees en Sjouktje.

• 03 Juni 2010 - 09:51

Anna:

Hallo zus en zwager.Geniet nog steeds van jullie verhalen wat een indrukken doen jullie op.Hier is het nu ook prachtig weer en daar profiteren we van want meestal is het hier van korte duur.Vanavond loop ik de laatste avond van de avondvierdaagse samen met Melle.Nog veel plezier groetjes Anna.