home - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu home - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu

home

Door: kesj

04 Oktober 2013 | Nederland, Amersfoort

Vrienden, 02 oktober 2013

We zijn intussen aangekomen in Triefenstein/ Lengfurt op camping Main Spessart en we staan weer buiten de camping op een overnachtingsplaats. We hadden vandaag niet te veel kilometers voor de boeg en waren dus om 12.10 op de camping. Even een broodje gegeten en toen de fietsen uit de garage gehaald, klusje van 10 minuten, en ’s middags een heerlijk stukje langs de Main gefietst.
Camping staat trouwens barstens vol want morgen is het een feestdag in Duitsland. Ze vieren morgen de hereniging van de beide Duitslanden en velen hebben de vrijdag ook maar vrij genomen en zodoende hebben ze een lang weekend.
Morgen vertrekken we naar Lingerhahn en vandaar naar huis zodat we vrijdag thuis zijn. Nog even overwogen om de camper een nachtje in Assen te zetten en dan naar het afzwemmen van Jade te gaan en dan door naar huis maar op het traject naar Assen geen geschikte camping kunnen vinden in Noord Duitsland. Daar komt nog bij dat het veel zal regenen de komende dagen. Verder hebben we weinig te melden en dit zal wel verzonden worden vanuit huis.
Dus, Groeten
Kees en Sjouktje

P.S. hopen dat jullie een klein beetje hebben kunnen meegenieten van onze reis die iets korter is geworden dan eerst gepland, maar de pompstoring bracht ons schema ietwat in de war.

Laatste bericht van deze reis.

We zijn van Triefenstein / Lengfurt maar in 1 x naar huis gereden en dat is een afstand van ca 480 km, omdat het weer het niet beter op werd. Enige vertraging gehad door 3 x files van ca 4 km maar om 15.30 waren we thuis. Ja . . . . en dat begint het grote uitpakken en draait de wasmachine over uren.
We kunnen terug zien op een fijne reis en zullen beslist de komende jaren terug gaan naar deze streek en dit zelfs uitbreiden met Montenegro en misschien zelfs doorrijden naar Griekenland en dan met de boot terug naar Venetie. De landen die we nu bezocht hebben zijn duidelijk met een inhaalslag bezig. Goede wegen, nette sanitaire voorzieningen en vriendelijke mensen en voor zo lang het duurt, het is betaalbaar.
Dit was het dan weer en morgen op naar Assen want Jade moet afzwemmen en nu we er toch zijn willen we dat niet missen. Zondag naar Groenlo waar de najaarsvergadering is van ANWB kampeerreizen wordt gehouden en dan maandag de camper schoonmaken aan de buitenkant. (binnenkant is voor Sjouktje) en dan kijken of we hem in de loop van de week kunnen wegbrengen naar de winterstalling. Kan hij ook weer uit de wegenbelasting, scheelt toch weer € 76,00 per maand.
Je krijgt wel straf als je hem uit de wegenbelasting haalt en dat koste vorig jaar € 119,00 . Zal dit jaar wel weer duurder zijn.
Groeten
Kees en Sjouktje
Nadere info of andere vragen - kevavo@kpnmail.nl

• 04 Oktober 2013 - 18:07

P En C:

Goed, dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Fijn weekend en back to normal.
    groetjes, p en c

• 04 Oktober 2013 - 19:28

Helga:

Home sweet home....fijn dat jullie er weer zijn!!!!!

• 05 Oktober 2013 - 16:17

Louise En Bert :

welkom thuis en het was een mooie reis als we het allemaal zo hebben bekeken.