Lozovac 1 - Reisverslag uit Lozovac, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu Lozovac 1 - Reisverslag uit Lozovac, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu

Lozovac 1

Door: kesj

21 September 2013 | Kroatië, Lozovac

Vrienden, Lozovac, 20 september 2013

Ja waar ligt dat nu weer en wat is daar te beleven ???
Lozovac ligt in de buurt van Sibenik maar dan iets landinwaarts en we grenzen aan het Nationaal park Krka. Op deze camping, simpel maar schoon betalen we € 12,00 per nacht en we hebben een excursie geboekt voor morgen naar het Nationaal park Krka en we gaan ook nog naar een kathedraal, een kasteel en nog meer voor € 44,00 pp incl. een lunch en een drankje. We zijn dus erg nieuwsgierig wat deze dag ons zal brengen. We hebben vandaag voor het eerst de BBQ gebruikt want in het begin hadden we geen mooi weer of was ik te lui om dat ding te pakken en aan de kust was het ’s avonds te koud om buiten te eten zonder beschutting, en die hebben we nog niet. Dus van de winter maar eens gaan uitkijken naar een zijwand aan de luifel of gewoon een windscherm kopen. Verder hebben we besloten dat we wat aan ons waterprobleem gaan doen de komende week. We staan nu 350 km af van de Adria fabrieken en gaan ons programma iets aanpassen om begin volgende week in Novo Mesto, Slovenie, te zijn waar de fabriek staat. We hopen dat ze daar een service afdeling hebben en ons kunnen helpen met ons probleem en anders ons de benodigde onderdelen kunnen leveren zodat we weer gewoon water hebben. Als we daar toch zijn proberen we een rondleiding door de fabriek te krijgen en nog een klein maar niet belangrijk mankementje te laten verhelpen. (de deur van het woongedeelte kunnen we niet altijd meer met de afstandsbediening sluiten.) Jullie zien we zijn nog volop bezig met het trainen van ons brein en hebben helaas geen camping kunnen vinden in de plaats Novo Mesto. Wel hebben we besloten om de dag ervoor naar Duga Resa te gaan, een oude bekende want daar zijn we deze vakantie al geweest en dat ligt ca. 70 km vanaf de fabriek. Morgen is het zaterdag, excursie, en dus kunnen we zondag eerst naar Zadar en maandag naar Duga Resa zodat we dinsdag bij de fabriek kunnen zijn. Als het dan nog mooi weer aangeeft voor de komende week gaan we terug naar Istrie en anders gaan we via Ljubliana langzaam omhoog.
Jullie zien en horen het wel.
Groetjes,
Kees en Sjouktje

Vandaag 21 september 2013, zaterdag
De excursie naar het nationaal park Krka. Om 09.00 uur stonde de campingbaas klaar met zijn 15 persoonsbus om ons een dagje door dit park te leiden. We hadden al van mensen gehoord dat dit in vergelijk met de Plitvice meren niet veel voorstelt. Aan het einde van de dag kunnen we alleen maar zeggen dat het hier veel compacter is maar minstens zijn de watervallen even mooi. We hebben het hele park doorkruist en kwamen moe maar voldaan terug op de camping. Laat de foto’s maar voor zich spreken. Kortom een prachtige dag.
Morgen trekken we verder.
Groeten
Kees en Sjouktje