Stobrec 2 (Split) - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu Stobrec 2 (Split) - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu

Stobrec 2 (Split)

Door: kesj

18 September 2013 | Kroatië, Stobreč

Hallo,

Ja daar zijn we weer en we hebben weer een prachtige dag gehad. Vanmorgen lekker ontbijtje en daarna aan de koffie omdat we besloten hadden om de bus van 10.55 uur te nemen naar de stad Split. Nog even bij de waterpomp gekeken omdat er iedere keer een klein plasje water op de vloer ligt. Niets kunnen vinden, alles droog bij de pomp. Daarna toch met een gerust hart de stad in gegaan met de bus. Dit is een afstand van ca. 7 km. Heerlijk door de stad geslenterd in het oude gedeelte van Split. Toch wel bijzonder om in zo'n oude stad te lopen waar gelukkig nog veel bewaard is gebleven van vroeger. Maar helaas ook hier zie je moderne kubussen naast het oude hart van de stad. Zal weer een aantal foto's toevoegen en die zeggen meer dan mijn verhaaltje.
Helaas bij terugkomst weer een plasje water op de vloer. Alles voelen en toch geen vocht vinden aan de pomp of koppelingen. Waar komt dat water dan in vredesnaam vandaan. Toch maar even het gereedschap erbij om de koppelingen noch iets na te trekken. Het is een druk systeem dus wie weet. Ja, en toen ging het mis. Koppeling ging nu echt lekken en dus meteen alles afgesloten en dweilen maar. De koppeling was duidelijk lek en wat nu ? Met de defecte koppeling, leidingen en koppelingen zijn allemaal van kunststof, naar de receptie om me in contact te brengen met hun technische dienst. Ook die kon mij niet verder helpen want hij wist ook niet waar je dat kan kopen. Terug naar de camper om Sjouktje definitief te vertellen dat we geen water meer hebben en alles dus weer ouderwets met flessen moeten doen. Weer helaas, want ze vertelde dat ze dan maar naar huis wilde. (verwend ?)
Maar deze oude dwaas neemt gelukkig nog weleens wat reserve onderdelen mee en gelukkig had ik nog een pomp van de caravan liggen. Kan ik dat plaatsen zonder te stuiten op andere problemen.
1e probleem = Er zal een gaatje in de deksel van de tank moeten komen om de elektrische kabel van het pompje door te voeren.-oplossing- een iets te klein gaatje boren en extra afsluiten met wat kit.
2e probleem = slang in de tank past niet op het pompje, heeft dezelfde maat - oplossing -met een stukje slang over beide is dit probleem weer opgelost.
3e probleem = Pomp moet er tussen uit en de zuig- en persleiding moeten op elkaar worden aangesloten. - oplossing - pomp ertussen uit en de koppelingen afgezaagd en wederom een stukje slang tussen de zuig- en persleiding. Dit blijft het zwakste punt want ik kan er geen slangklemmen opzetten om het goed vast te zetten.
Ziezo karwei gefixt, dacht ik. Oude pomp werkt op druk en slaat automatisch af als hij zijn persdruk heeft bereikt en niet op het openen of sluiten van de kraan. Om dit te veranderen moet ik het hele systeem wijzigen en dat gaat me te ver dus toch een beetje behelpen want nu moet en we de kraan regelen met de hoofdschakelaar. Pomp mag ook niet te lang blijven doorlopen want dan komt er misschien te veel druk op het stukje slang tussen de zuig- en de persleiding.
We zullen zien of we ons door dit probleem heen kunnen slaan en anders komen we dan toch maar versneld naar huis.
Zo nu stop ik ermee en houdt jullie op de hoogte van de waterperikelen.
Groetjes
Kees en Sjouktje

• 18 September 2013 - 20:30

Maura:

Vind ik niet erg dan zijn jullie misschien op tijd voor het afzwemmen van jade

• 18 September 2013 - 20:36

Giel En Ank:

Wat een verhaal, wat een pech kan je hebben. Giel nu al te zweten als dat probleem bij ons zich voor doet. Maar jullie moeten natuurlijk niet naar huis, want het is daar mooi weer, wij vandaag naar La Rochelle geweest met de bus, gr van ons Giel en Ank

• 18 September 2013 - 21:20

BERT EN LOUISE:

Er zijn toch ook gewoon kranen overal op de camping of denk ik te simpel?
    Of zijn wij nog van de (echte kampeerders) Ha ha. Succes in ieder geval met de reparatie.
    Gr. Bert en Louise.

• 19 September 2013 - 09:53

Anna:

Je hebt gelijk hoor zus dat behelpen is maar niks hoef je thuis ook niet te doen laat staan in je vakantie.
    Vanaf het weekend wordt het ook bij ons weer mooi weer.
    Gr. Anna.

• 20 September 2013 - 18:04

Reinder En Derkje:

Wij weten alles van reparaties...(zoals jullie weten) maar de waterpomp is een onderdeel, dat het nog steeds doet. terwijl we al wel 6 jaar een reservepomp bij ons hebben...
    Misschien moet ik dit niet opschrijven,het is de goden verzoeken.....
    Wij zijn inmiddels in de Franse Alpen aangekomen. Blijven hier een paar dagen, want het weer is ook hier prima.
    Goede reis voor jullie verder, groet
    Reinder en Derkje