Stobrec 1 - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu Stobrec 1 - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu

Stobrec 1

Door: kesj

17 September 2013 | Kroatië, Stobreč

Dobar dan, (goede middag)

Jullie zien dat wij weer een stukje verder zijn gekomen. We hebben 3 dagen in Zaostrong gestaan en we begrijpen nu nog steeds niet waarom het op die camping zo verschrikkelijk druk is. De plaatsen die 's morgens leeg komen zijn 's avonds weer allemaal bezet. Er komt op deze camping ook steeds meer ruimte voor de caravans en campers want er staan een stuk of 20 houtenhuisjes en die zijn ze netjes uit elkaar aan het halen. Eerst dachten we nog dat deze huisjes, net zo als op een aantal Nederlandse campings, in de winter niet mogen blijven staan en in het voorjaar weer worden opgebouwd maar dat is volgens ons niet het geval want de vloer waarop alles gebouwd is wordt als alles weg is in twee delen gezaagd want anders past het niet op de vrachtwagen. Als het ieder jaar opgebouwd zou worden zou deze vloer al in 2 delen zijn neergelegd. Op dit moment barst een vreselijk onweer los en de hagelstenen kletteren met veel lawaai op het dak. Gelukkig zijn het niet van die hele grote stenen. We hebben wel een hagelbestendig dak maar ik weet niet wat de dakluiken doen als er van die grote stenen opvallen.
De laatste dagen hebben we wel 's nacht regen gehad en dan trok het in de morgen weer open en bleef de zon de hele dag schijnen. Volgens het weerbericht wordt het de komende dagen weer mooi weer dus we wachten even af hoe we morgen naar Split gaan. Zal wel met de bus worden want dan hoeven ons ook geen zorgen te maken over onze dure fietsen en er schijnt een behoorlijke bult in de route te zitten.
We hebben hier weer goed internet en zit dit te tikken vanuit de camping en zowaar het onweer trekt weer over en de lucht wordt weer blauw.
Zal vanuit hier nog wel een keer terug komen als we in Split geweest zijn.
Even antwoord op een paar reacties:
1e. nee Sjouktje is niet bang maar kijkt recht in de zon.
2e. Groeten terug aan Bieneke.
3e. Zoals we het nu beoordelen is het hier prachtig maar we denken dat het begin oktober over is met het seizoen.
Verder aan iedereen de groeten.
Kees en Sjouktje