Medveja 2 - Reisverslag uit Medveja, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu Medveja 2 - Reisverslag uit Medveja, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu

Medveja 2

Door: Kesj

25 September 2013 | Kroatië, Medveja

Vrienden,

Vandaag dus een relax dagje en helaas zat het weer niet helemaal mee. Het begon wat nevelig, maar wel buiten kunnen ontbijten. Ja dan het onvermijdelijke. Er zijn vreemden in de camper geweest dus hij moet helemaal uit gesopt worden. Van pure armoede heb ik de buitenkant toen ook maar even gedaan tot een hoogte van 1,75 mtr. Het wonderbaarlijk maar daar boven is hij eigenlijk niet smerig want je ziet geen afscheiding tot hoe hoog ik ben gegaan. Vanmiddag een stukje gefietst maar dat moet hier helaas over de weg waar ook auto's rijden en soms is het best druk. Ze hebben gelukkig wel een heilig ontzag voor fietsers. Weet niet of je hier als fietser op dat soort wegen een helm op moet. We hebben ze een aantal jaren geleden aangeschaft maar nog nooit gedragen. In Spanje is het op 2 baans wegen verplicht en voor de rest weet ik het niet. Je ziet weinig fietsers en de gewone tourfietsers hebben geen helm op maar de wielrenners dragen hem wel altijd. De camping hier is nu niet om over naar huis te schrijven. Het sanitair, het belangrijkste, is nodig aan renovatie toe en de douches zijn lauw. Morgen vertrekken we naar de omgeving van Pula. Van een Duits echtpaar gehoord dat de camping die we uitgezocht hadden erg slecht was en van hun een andere camping op gekregen met super sanitair. Wachten dus maar af. Morgen een afstand van ca 95 km af te leggen.
Groeten
Kees en Sjouktje.

P.S. toch wel heel luxe dat het water het weer doet. Waardeer het weer extra.