Medveja - Reisverslag uit Medveja, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu Medveja - Reisverslag uit Medveja, Kroatië van kesj - WaarBenJij.nu

Medveja

Door: kesj

25 September 2013 | Kroatië, Medveja

Vrienden, 24 september 2013

Vandaag een spannende en een inspannende dag. Om 09.00 uur vertrokken vanaf Duga Resa. De af te leggen afstand was ca 70 km maar dat werden er 122 km. Hoe kan dat dan ??? We hadden besloten naar de navigatie te luisteren en dat ging prima alleen werden de wegen steeds smaller en op het moment dat ze ons een weg op wilde sturen die net breed genoeg was voor de camper moeste we helaas zeggen, STOP, dit gaan we niet doen. Bovendien liep dat weggetje nog eens stijl naar beneden. Toen zijn we aan het dwalen gegaan en dat resulteerde dus in een kleine 50 km meer. In Novo Mesto bleek op de ingevoerde coordinaten een miltair complex te zitten. Na wat ronddolen kwamen we eindelijk een bordje tegen met ADRIA. Bij de poort werden we door verwezen naar de receptie om ons daar te melden. Een alleraardigste receptioniste stond ons in perfect Engels te woord en moest ons helaas mededelen dat wij daar geen reparatie konden verwachten. Ze verwees ons naar een ander adres waar een service bedrijf was gevestigd. Adres weer ingevoerd in de navigatie en eerst konden we het niet vinden maar achteraf bleek het gewoon een Opel, Hyunda en Fiat dealer te zijn. Ergens stond ook nog een reclame van Adria. Bij de service balie was gelukkig iemand die goed Engels sprak en deze dus uitgelegd wat het probleem was. Hij moest even gaan bellen en na 5 minuten kwam een autootje aan en dat bleek de monteur te zijn. Hem nogmaals uitgelegd wat het probleem was en wat onze noodmaatregel was. Het was hem duidelijk en hij wilde de sleutel om de camper mee te nemen. Ja, geven we zomaar de camper met al onze spullen mee??? We moesten wel, nog wel even vertelt dat al onze geld in de camper lag met een grote lach, enz.. Het was goed en we hoefden ons geen zorgen te maken. Het zou ongeveer een uur duren. Dus maar een beetje rond neuzen in de showroom en toen kwamen we er achter dat mijn Opel Zafira Tourer hier € 11.000,00 goedkoper is dan in Nederland. Mooie folders zitten bekijken van Adria en ja hoor, na 7 kwartier kwam de camper weer terug. Inspectie leverde een bevredigende beeld op en zelf het lawaai van de pomp was verdwenen. (bleek een knik in de leiding te zijn die het lawaai veroorzaakte) Totale kosten, schrik niet kwam uit op een bedrag van € 51,24. Oke het is intussen 14.00 uur en wat gaan we nu doen ?? Istrie is ongeveer 150 km verder en we besluiten toch maar naar de eerste de beste camping in Istrie te gaan. We zitten dus in Medveja en dat ligt ca 35 km onder Rijeka. We zijn maar een hapje gaan eten want 300 km op een dag is wel erg veel voor deze vakantiegangers. Morgen een rustdag en dan zien we wel weer verder. In Istrie blijken veel camping al eind september dicht te gaan dus moeten we verder maar even kijken wat we voor route gaan uitstippelen. Want tot hier hadden we thuis al uit gezocht en we dachten in Istrie zijn zoveel campings dat zal geen probleem zijn. Maar dat schijnt dus wel een probleem te zijn want er zijn al campings die per 21 september gesloten zijn. Hebben gelukkig morgen de tijd om de verdere route verder uit te stippelen. Zo dat was dan weer onze dag en er is hier gratis internet maar tot nu toe lukt het niet om verbinding te maken en dus gaan we het morgen nog maar eens proberen.
Groetjes
Kees en Sjouktje

P.S.Zal het zelf maar even zeggen - Dom he, geen foto’s gemaakt vandaag.

• 25 September 2013 - 13:42

Henk:

Tjonge...wat een avonturen!

• 25 September 2013 - 14:16

Paul En Carin:

Hoi kees en sjouktje,
    Wij zijn er weer; prima vakantie gehad, weer even wennen aan ons klimaat!
    Jullie beleven zo ook en een en ander; goed dat HET probleem verholpen is, kunnen jullie weer rustig(?) verder. Groetjes P en C