Sottomarina - Reisverslag uit Sottomarina, Italië van kesj - WaarBenJij.nu Sottomarina - Reisverslag uit Sottomarina, Italië van kesj - WaarBenJij.nu

Sottomarina

Door: kesj

26 April 2013 | Italië, Sottomarina

Vrienden,

We zijn intussen 2 campings verder en zal jullie dus even bijpraten.
Vanuit Castiglione del Laga zijn we naar Ravenna vertrokken en daar hadden we nog een missie te vervullen.
De camping waar we stonden wilden ons nog wel hebben, maar het kostte erg veel moeite en we zouden als groep niet bij elkaar staan.
Een andere camping hier zou welkom zijn. We werden al niet vrolijk ontvangen door een bits van de receptie.
Verder zouden de plaatsen waar we ongeveer zouden staan nou niet de meest ideale plaatsen zijn.
Thuis hadden we al een selectie van eventuele campings gemaakt en deze maar eens even op de fiets afgereden want er liggen op een stuk kust van ca 15 km wel 10 campings. Vanuit huis hadden we er ook al 2 aangeschreven en 1 was positief en de andere antwoorde dat ze geen groepen namen.
Bij camping Piomboni werden we met open armen ontvangen en werden we in een golfkarretje de hele camping over gereden. Deze camping wordt gerund door een broer en een zus en is een beetje vervallen. Deze jongelui willen er weer een prachtige camping van maken maar dat kost tijd en geld. Sanitair ziet er ouderwets uit maar brandschoon, alles is heel en het werkt prima. We hebben een heel veld tot onze beschikking allleen de stroomvoorziening moet nog even aan gewerkt worden maar ons werd verzekerd dat dat over 6 weken klaar is. De palen en kabels lager er al voor de uitbreiding.
Vanmorgen vertrokken uit Ravenna en de routes voor het routeboek aangepast en toen op naar Sottomarine, dat net onder Venetie ligt.
Helaas laat het weer ons nu in de steek en is het bewolkt en wordt er regen verwacht. We zullen zien en over 2 dagen moet het weer beter worden.
Oja, de koelkast sluiting heeft het begeven en onder het rijden ging iedere bocht de koelkast open. Deze even tijdelijk gebarricadeerd en op de camping eens even onderzocht wat we hier aan konden doen. Blijkt een gebroken veertje te zijn. Dit nu tijdelijk opgelost door dit iets uit te rekken maar thuis moeten we maar kijken of we een nieuw veertje kunnen kopen. (want koud bier en wijn is toch een must)
Groeten

Kees en Sjouktje