Neustift - Reisverslag uit Neustift im Stubaital, Oostenrijk van kesj - WaarBenJij.nu Neustift - Reisverslag uit Neustift im Stubaital, Oostenrijk van kesj - WaarBenJij.nu

Neustift

Door: kesj

22 Juni 2013 | Oostenrijk, Neustift im Stubaital

Vrienden, Stubai-Tal, Oostenrijk 22 juni 2013

De ANWB kampeerreis is voorbij en is goed verlopen. We hebben geen noemenswaardige problemen gehad met uitzondering van het feit dat sommige mensen niet tot 2 kunnen tellen. Bij diners en Happy hour worden 2 drankjes vertrekt en bij lunches 1 drankje. Hier kunnen ze dus niet tellen en een enkeling denkt dat hij zich dan maar vol moet laten lopen.
Verder geen problemen en met een fijne groep mensen op stap geweest.
De wege in Italië zijn met uitzondering van de tolwegen bijzonder slecht en dat geldt ook voor de fiets en grindpaden. Je bent continue bezig de gaten te verwijderen. Is een weghelft erg slecht dan wordt hij gewoon afgesloten want geld voor renovatie is er kennelijk niet.
Italiaanse autobestuurders zijn kamikaze piloten is een bekend gezegde maar voor fietsers hebben ze een heilig ontzag. Als wij met een sliert van 50 personen een weg moesten oversteken bleven ze keurig staan wachten tot de laatste was overgestoken. Dankzij de gele en oranje veiligheidshesje die we droegen waren we dus goed zichtbaar en voor Italië ook nog eens een bezienswaardigheid. Als we als 1 groep fietsten was dat wel een sliert ca. 200 meter.
We staan intussen in het Stubai dal even heerlijk te relaxen. In Italië was het nog steeds veel te heet en hier is het licht bewolkt en ca. 25 ˚ C.
Gisteren bijna de hele dag geslapen, kon mijn ogen niet open houden. Had dat kennelijk na 4 weken met de groep toch even nodig. De plannen voor de komende dagen zijn nog niet helemaal bekend maar het is wel de bedoeling dat we langzaam naar boven gaan.
Houdt jullie nog wel even op de hoogte.
Groeten
Kees en Sjouktje

• 22 Juni 2013 - 18:26

Peter En Dineke Dinges:

Hallo S en P.
    Zo jullie `mantelzorg ` voor wat Nederlanders zit erop! Nee geintje,maar als ik dat lees van niet tot 2 kunnen tellen dacht ik dat even. Nu geniet geniet weer met je tweetjes en val onderwg niet in slaap.

Wij brengen in september de caravan weer Naar Mayrhofen.
    Nu nog oppasdagen en straks als allen vakantie hebben wij ook,waar vind je dan nog rustieg plekje.

Groetjes en goede reis verder,Dineke en Peter.

• 22 Juni 2013 - 20:15

Jan En Marry Smallenbroek:

Lieve, beste mensen.

Leuk te lezen hoe dit avontuur weer goed is afgerond.
    Doe vooral rustig aan, met het reizen naar het noorden, want je weet niet hoe slecht het weer hier is.
    We hebben een visje gegeten in Katwijk a.Zee, het lijkt wel herfst, regen koude windvlagen en een grijs wolkendek....
    We zitten na een slechtweer periode van Esonstad, waar het heerlijk rustig is, nu in Rijnsburg, wat een drukte.........
    Geniet vooral van de welverdiende rust.
    een hartelijke groet, Jan en Marry Smallenbroek.

• 22 Juni 2013 - 21:02

Anna:

Hallo zus en zwager fijn dat jullie een leuke reis hebben gehad en wat betreft mensen die niet tot 2 kunnen tellen die kom je overal tegen net zo goed als er mensen zijn die niet precies weten wat mantelzorg inhoudt ik wil het meneer peter graag uitleggen.
    Ik zou als ik jullie was zolang mogelijk van het mooie weer genieten want hier is het na een paar warme dagen weer regen wind en kou.
    Hier gaat alles zijn gangetje Elvira Ronald en Melle gaan zaterdag aan hun grote reis beginnen ze hebben heel veel aan jullie informatie ik doe deze weken veel leuke dingen met Elvira want ze heeft 3 maanden onbetaald verlof een hele luxe maar we genieten er samen van ik zal ze alle drie erg missen de komende tijd maar gun het ze van harte na een drukke en verdrietige periode.
    Zo zus genieten jullie er nog maar lekker van en bij thuiskomst horen we wel weer van elkaar.
    Hartelijke groet,
    Anna.

• 23 Juni 2013 - 12:24

Paul En Carin:

Wat vliegt de tijd, jullie trip zit er al weer op en is gelukkig goed verlopen ( een paar vreemde gasten heb je altijd). Geniet nu maar even van de vrijheid en het lekkere weer; hier is het 15 graden en nat!!
    De eerste week van jullie gaan we even weg, mits het weer redelijk is.
    Jullie een goede terugreis, kom veilig thuis.
    Hartelijke groet,
    Paul en Carin

• 23 Juni 2013 - 13:01

Henk & Corry:

Hallo S&K
    Fijn dat alles weer goed is verlopen . Wij zijn net terug vanaf de Bodensee waar het heerlijk vertoeven was met op het einde iets te warme temperaturen ( 35 C.) maar het termenbad was daar goed voor.
    Tot ziens in B. groet Henk & Corry

• 23 Juni 2013 - 16:06

Reinder En Derkje:

... Als het gratis is.....
    Blij dat alles goed verlopen is. De verhalen over de Italiaanse wegen en bestuurders zijn heel herkenbaar. Een reden voor Reinder om er niet meer met de camper naar toe te willen.
    Wij zijn nog in het uiterste noorden van Noorwegen, met redelijk weer, rond 20 graden.
    Goede terugreis en groet van
    Reinder en Derkje