Sottomarina - Reisverslag uit Sottomarina, Italië van kesj - WaarBenJij.nu Sottomarina - Reisverslag uit Sottomarina, Italië van kesj - WaarBenJij.nu

Sottomarina

Door: Kesj

18 Juni 2013 | Italië, Sottomarina

Vrienden,

Eigenlijk is het te warm om achter de computer te kruipen want mijn vingers plakken vast aan de toetsen.
Van Castiglione del Lago zijn we verhuisd naar Ravenna, een prachtige stad die bekend staat om zijn mooie mozaiken. We hebben dan ook onder leiding van een gids door de stad gefietst en overal gestopt waar dat interessant was. 3 kerken en een soort museum bezocht. Daarna een lunch in Ravenna met de groep en toen weer 10 km terug gefietst.
We stonden daar heerlijk onder de bomen maar bij temperaturen van boven de 32 graden is het nergens meer koel.
Op zondag verhuisd naar Sottomarina en dat is met dit weer een verkeerde dag. Iedereen heeft dan ook in de file gestaan van de strandgangers maar gelukkig was iedereen voor 13.00 uur binnen. De poort is gesloten van 13.00 - 15.00 uur.
Maandag zijn we naar Chioggio gefietst en daar met 2 veerpontjes naar het eiland Pellestrina gevaren met de fietsen en daar het eiland op en neer gefietst. Daar dachten we gebruik te kunnen maken van een heerlijk zeebriesje maar achter de stenen wal was het windstil, dus ....warm, warm, en nog eens warm.
'S Avonds met de hele groep ge-bbq . Na de BBQ weer ruimte in de koelkast gekregen voor een koud biertje nu de 10 kg huzarensalade eruit is.
Vandaag een paar boodschapjes doen en proberen de groepsfoto afgedrukt te krijgen.
Nog nergens een fotoservice ontdekt in Italie en zal daarom straks maar eens bij de receptie vragen. Verder vandaag een rustige dag en morgen de laatste rit naar Leiffers (Bolzena) waar we de afscheidsmaaltijd hebben en dan zit deze reis er ook weer op.
Als het vandaag niet te warm wordt zal ik in de loop van vandaag nog wat foto's toevoegen.
Groeten
Kees en Sjouktje

• 18 Juni 2013 - 19:09

Reinder En Derkje:

Hallo Kees en Sjouktje,
    Het ziet er gezellig uit op de foto's. Maar ook warm.
    Was er een generale repetitie voor de afscheidsavond van "het koor"?
    Nog veel plezier en goede, veilige reis verder.
    Wij staanvandaag op de camping in Ivalo, info uit ANWB-routeboek !
    groet ook van Reinder, Derkje

• 19 Juni 2013 - 20:57

Bouke En Henny:

Hallo daar,

Wij zijn inmiddels weer op de terugweg en hopen daar zaterdag tegen de avond weer te zijn. Hier alles OK.
    Het weer had wel wat beter mogen zijn. Maar ja klagen helpt niet. Inmiddels heb ik gelezen dat het bij jullie ondanks de warmte goed gaat. Hoe lang nog?

Groetjes

Henny en Bouke