Castiglione del Lago - Reisverslag uit Castiglione del Lago, Italië van kesj - WaarBenJij.nu Castiglione del Lago - Reisverslag uit Castiglione del Lago, Italië van kesj - WaarBenJij.nu

Castiglione del Lago

Door: kesj

23 April 2013 | Italië, Castiglione del Lago

Ciao,

We hebben ons even rustig gehouden maar hier weer even een berichtje van ons.
We zijn zoals eigenlijk overal vriendelijk ontvangen in Castiglione del Lago. Dit is eigenlijk niet helemaal juist want de camping ligt in Borghetto en dat is ca 8 km van Castiglione del Lago. We hebben weer een mooi plekje en dat is niet zo moeilijk want het is overal nog erg rustig. Door de voorruit kijken we zo op het meer van Trasimeno en er zijn slechtere plaatjes als je ’s morgens wakker wordt.
Het weer valt wat tegen. Gisterenmiddag zag het er nog dreigend uit en ja hoor in de avond een paar kleine buitjes. Vandaag alweer beter met veel zon maar toch ook af en toe dreigende wolken die variëren in kleur van wit tot bijna zwart. Maar het bleef droog en de temperatuur is ook niet slecht. De wind kan zo af en toe wel erg koud zijn.
Vandaag een fietstochtje gemaakt van 38 km. Vanaf de camping naar Passignano en daar met de veerboot naar Isola Maggiore. Daar even wat rondgekeken en toen weer verder met de volgende veerboot naar Castiglione del Lago. We zijn dan het hele meer overgestoken. Helaas kan je het meer niet rond fietsen omdat je dan een gedeelte op drukke wegen met auto’s moet rijden. Vanaf Castiglione del Lago dan weer over prachtige paden, wel smal, terug naar de camping gereden. Eerst fout maar uiteindelijk toch het goede pad gevonden. Morgen vertrekken we naar Ravenna. Door omstandigheden lopen we 2 dagen voor op ons schema omdat we de onderzoekingen bij Elba niet hebben kunnen doen omdat de camping daar nog gesloten waren. Als het weer nog beter wordt en dat wordt het volgens de weerberichten gaan we straks maar eens een paar dagen uitrusten.

Groeten
Kees en Sjouktje

• 26 April 2013 - 12:02

Paul En Carin:

bekend terrein voor ons; zaten in tuoro sul trasimeno.
    leuke plaatsen om te bezoeken (als jullie tijd hebben) zijn Pasciano en Panicale; allebei klein, maar zeer italiaans.
    Groetjes, p en c