Regensburg - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu Regensburg - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu

Regensburg

Door: kesj

25 April 2012 | Duitsland, Berlijn

Vrienden, dinsdag, 24 april 2012

We zijn weer een aantal dagen verder en dus weer even tijd voor een berichtje.
Na Donaueschingen zijn we vertrokken naar de Donau Lech camping in Eggelstetten. Het vertrek ging niet geheel op eigen kracht want door de veelvuldige regen was de vette kleigrond ons te machtig en om het veld niet geheel om te ploegen hebben we ons maar even laten wegslepen. Weten we ook weer hoe dat gaat. Volgende camping opletten waar we gaan staan. Harde ondergrond is een vereiste.
Vriendelijk ontvangen en even de plaatsen doorgesproken met de campingleiding.
De volgende dag de fiets gepakt om de route te gaan fietsen. We wisten al dat we de route niet geheel zouden fietsen omdat we op deze camping een fietstocht hebben die heen gaat en terug met de fietsbus. Wij hebben geen fietsbus dus om de afstand niet te groot te maken wel het eerste stuk gefietst tot aan de DonauRadweg. (13,5 km) Omdat de DonauRadweg tot nu toe zeer goed bewegwijzerd is niet rechtsaf gegaan maar linksaf gegaan en een ander rondje gemaakt. We wisten niet dat hier een aantal zeer sterke stijgingen en afdalingen in zaten. Ook met onze E-bikes moesten we toch een keer afstappen omdat de stijging te stijl waren.
Verder een prachtige rit gehad via Donauwörth. Totale afstand 38 km. We begonnen ‘s morgens met wat regen en hebben zelfs de regenpakken aangetrokken maar na een half uur konden deze uit en kregen we nog redelijk weer. Het blijft maar koud. Bij het afrekenen was de verbazing groot dat we niet hoefden te betalen want zij gingen ervanuit dat de reisleiding gratis staat ook nu bij het voorrijden. Kunnen we een keer extra uit eten. Vandaag vertrokken naar Regensburg naar de Azur camping. Bij het vertrek geen probleem met de ondergrond, was ons ook verzekerd door de mensen van de camping. Helaas ’s morgens geen vers brood want de oven is stuk. We hebben zelf nog afbak broodjes en onze oven is niet stuk. Goed ontvangen en de plaatsen voor de groep besproken. Alle plaatsen staan op grind met een grasveld ervoor. Morgen de fietstocht maken van 20 km en deze afstand moeten wij ook weer terug fietsen omdat wij niet met de boot terug kunnen want die moet tevoren besproken worden. Maar voor 40 km draaien wij onze hand niet om. Nu maar hopen dat het weer mee zit. Op dit moment geen WIFI verbinding dus morgen gaan we dit bericht verzenden.
Groeten – Kees en Sjouktje

25 april 2012
Vandaag eindelijk meen zonovergoten dag. We zijn om 10.00 uur vertrokken op de fiets en hebben de route gereden aan de hand van de routebeschrijving van vorig jaar. We hebben een paar kleine wijzigingen aangebracht ivm of onduidelijkheden of wijzigingen. Zoals een noodbrug die er niet meer was maar de nieuwe brug klaar is. We hebben vandaag 48 km gefietst en heerlijk genoten van het mooie weer. De route is vlak op een paar kleine glooiingen na. Goed te doen voor de groep die mee gaat. Het is maar een route van ca 22 km die wij echter ook terug hebben gefietst. In Regensburg nog even gekeken waar de boot aankomt en even met de mensen van het boekingskantoor gesproken. Kunnen kaartjes aan boord kopen. Morgen rijden we weer verder en de volgende stop is dan in Passau een afstand van 118 km. We kunnen dus morgenochtend rustig aan doen.
Gaan straks nog even naar de 2e halve finale tussen Real Madrid en Bayern kijken. En dan weer lekker slapen. Zo dat was het weer even. Hebben een wifi verbinding gekocht van een half uur voor € 3,00 dus we moeten snel zijn.
Groeten- Kees en Sjouktje