Passau - Reisverslag uit Passau, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu Passau - Reisverslag uit Passau, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu

Passau

Door: kesj

14 Juni 2012 | Duitsland, Passau

Vrienden,

We zijn gisteren in Irring , net even boven Passau neergestreken in de stromende regen. Men vertelde hier dat het al 24 uur regent en dat is ook wel aan de bodem te zien want het is overal soppen. We hadden 2 veldjes toegewezen gekregen maar bij het oprijden begonnen alle aandrijfwielen te slippen en konden we met moeite weer op het verharde pad komen. Terug naar de receptie om andere plaatsen te vragen die wat meer steen in de ondergrond had.
We mochten overal gaan staan waar we maar wilden en heb toe onnmiddellijk een veldje geclaimed waar de weg tussendoor liep zodat we met de auto's op het pad konden blijven. Om 17.00 uur, nadat iedreeen zo goed als kon zijn plekje had gevonden, een happy Hour gehouden met oranjebitter en een hapje en nog een drankje gehouden. Even de fietsroute uitgelegd en het programma voor die dag. Ziet er als volgt uit: Eerst ca 12 km fietsen, met de complete groep, en dan bij cafe Greindl heerlijke taart gegeten met koffie. Daarna een stukje door de stad gelopen om bij de St. Stephans Dom te komen. Intussen voor iedereen een kaartje gekocht. Om 12.00 uur van het orgelconcert op het grootste orgel van Europa, genoten en daarna was iedereen vrij om te gaan en te staan waar hij wilde. Afgesproken dat we als groep om 14.30 uur terug gingen. Maar ieder mocht ook op eigen gelegenheid terug. Het weer is gelukkig beter geworden met regelmatig de zon en de grond begint ook alweer een beetje op te drogen, dus blijven we hopen dat de weersverwachting uit gaat komen en het het weekend zonnig weer wordt.
Voor de dag van vandaag veel complimenten gekregen voor de invulling van de dag. Morgen een vrije dag en dan zullen we weer het een en ander op gaan ruimen en we worden steeds lichter. Nog even een mailtje naar de volgende camping gestuurd omdat deze direct aan de Donau ligt en het waterpeil aardig gestegen is de laatst dagen. Mailtje terug gekregen dat er niets aan de hand is en het veld droog is. Ben dus erg nieuwsgierig.
Op de volgende camping hebben we geen internet dus geen berichten en in Schonbuhel is internet hartstikke duur, € 9,00 per uur. Alles is op die camping duur want een semmelbroodje kost bij nde Lidl € 0,30 en op de camping in Schonbuhel € 0,90, dus dikke winst daar.
Het volgende bericht kan dan ook wel eens vanuit Wenen komen maar ook daar is internet hartstikke duur. We zien wel of ik nog tussen door even iets kan ritselen.
Groeten uit een nu zonnig Passau.

Kees en Sjouktje.

• 14 Juni 2012 - 17:35

Giel En Ank:

Hallo, we hebben het weer gelezen. Wij zijn daar vorig jaar met Fital met caravan fietsvakantie geweest.
    Hopelijk blijft het droog. wij hebben ook op die camping gestaan, ze hebben er lekkere snitsels, veel plezier en tot ziens weer, gr Giel en Ank

• 15 Juni 2012 - 14:57

Dirk En Jetty:

Heel anders is het weer in karintie de reis is inmiddels ten einde en we staan nu aan de Ossiacher See met een blauwe hemel en 30 gr.
    Dinsdag is het de bedoeling dat we richting huis gaan.
    Peter en Dineke het werk heb ik er bij neer gelegd en geniet met Jetty van onze vrije tijd en van de kleine meid.
    Kees en Sjoukje wij hopen dat bij jullie het weer ook beter wordt.
    Groeten van Dirk en Jetty.

• 15 Juni 2012 - 14:58

Dirk En Jetty:

Dinsdag is het de bedoeling dat we richting huis gaan.
    Kees en Sjoukje wij hopen dat bij jullie het weer ook beter wordt.
    Groeten van Dirk en Jetty.