schonbuhel - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu schonbuhel - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu

schonbuhel

Door: kesj

20 Juni 2012 | Duitsland, Berlijn

Vrienden,

Hier weer even een berichtje vanuit Schonbuhl/Melk. Het weer is zeer warm en er werd vandaag 39 graden gemeten in de schaduw. Zal eerst even vertellen van de dagen in Haibach ob der Donau. Prachtige camping met matig sanitair. Ligging direct aan de Donau en iedereen zo geplaats dat ieder zicht had op de Donau. Prachtige fietstocht gemaakt naar Aschach a.d. Donau en daar de Donau overgestoken over de brug en aan de andere kant terug gefietst. Grote schrik maar bij Neuburg stopte de weg en konden we alleen maar met en veerpont verder. Deze kon ons aan de overkant brengen maar ook een stukje verder weer op het fietspad zetten. Voor het laatste gekozen en de fietstocht aan deze zijde voortgezet. Deze onverwachte veerboot op kosten van de ANWB gezet. Een stuk verder, vlak voor de camping de pont weer gepakt om op de camping te komen en deze kosten voor eigen rekening genomen. Al met al een prachtige fietstocht. De volgende dag een vrije dag en een ieder ging nog even een stukje fietsen door de prachtige natuur hier. De volgende dag vertrek met hevig regen en dit leverde bijna problemen op vanwege het slippen op het natte gras. Een kort ritje van 150 km naar Schonbuhel over een prachtige weg. Deelnemers hebben echt genoten onderweg. Het wordt alleen steeds warmer en broeieriger. ’s Avonds een vier gangen menu dat erg in de smaak viel en vandaag dus een fietstocht van 36 km naar Durnstein en met de boot terug naar Melk. Wat is de Donauradweg toch een prachtige fietsweg. Volop genoten van het stuk natuurschoon onderweg. Helaas is een deelnemer door een lekke band gevallen in een bocht naar beneden en mist zi hier en daar een stukje behang op zijn benen en gezicht, Vermoed dat zijn ene oog morgen wel helemaal dicht zal zitten. Gisteren ook nog even 2 deelnemers naar de dokter vanwege insekten steken en alle twe terug met een penecilline kuur. Aan het einde van deze warme dag genieten we nu van een heftig onweer en is het nog steeds 26.7 graden in de camper en vochtig. Morgen een vrije dag en als het weer het toelaat gaan we met de groep BBQen. Daarna de laatste verplaatsing naar Klosterneuburg, 11 km vanaf het centrum van Wenen.
Zo jullie zijn weer even op de hoogte en zal ook weer even foto’s bijsluiten.
Groeten
Kees en Sjouktje

• 21 Juni 2012 - 16:26

Henk & Corry:

Zijn weer terug vanuit Koratie, ook daar de laatste dagen 32/34 graden. fijne vakantie gehad met 2 weken mooi weer in een prachtige omgeving ( Istrie) . En S. vergeet nu niet de Sacher Torte in de beroemde Sachter Konditorei in Wenen, K. gaat dan maar een balletje gehankt halen of iets dergelijks. Tot ziens H&C

• 22 Juni 2012 - 13:26

Henny En Bouke:

Zo goed weer eens wat te lezen. Wij zijn inmiddels na 2 dagen gardameer, 3 dagen naar Lana geweest, na de puinzooi bij het Gardameer een ware verademing. Vriendelijk maar ook erg warm. Vandaag zijn we de Alpen overgetrokken en zijn we voor 2 nachtjes weer in Reutte beland. Prettig vertoeven hier. We denken er aan komende zon/maandag naar Geslau te rijden om daar Rothenburg te bezoeken.

Groetjes Wij

• 24 Juni 2012 - 10:46

Jan En Marry:

Geniet maar lekker van alles wat je tegen komt, hier regent het onafgebroken en het is 12,5 graden.
    Wel een heel verschil met Milaan, waar we vanaf maandag tot vrijdag zaten met temperaturen van 36-38 graden. In de sta heel warm dus. Maar met een hop on en af bus was het goed te doen.
    Veel gezien en zeer de moeite waard vanaf Eelde, luxe vanuit je achtertuin.
    Alle goeds voor de rest van jullie reis . gr. Jan en Mar