spanje - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van kesj - WaarBenJij.nu spanje - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van kesj - WaarBenJij.nu

spanje

Door: kesj

15 September 2011 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Vrienden en vriendinnen,

Zoals ik in het vorige bericht schreef, dat het volgende bericht wel uit Spanje zou komen, kan ik nu vertellen dat dat waar is. We zijn op 11 september zo’n 525 km naar beneden gezakt en even voor Limoges overnacht. De volgende dag zijn we nog zo’n 380 km gezakt en zaten nog net in Frankrijk. Intussen was het de 13e geworden en reden we Spanje binnen. De camping die we uitzochten was wel mooi maar erg stil en we zagen ons hier niet erg lang staan. ’s Avonds de beslissing genomen om het binnenland van Spanje maar te laten voor wat het is en naar de kust te rijden. In het binnenland zijn de meeste campings intussen dicht of gaan binnen 14 dagen dicht. We hebben dus nog maar eens 368 km gereden en staan nu in Vilanova i la Geltrú, even boven Tarragona en ca 70 km onder Barcelona. We hebben een mooi plekje en denken het hier wel 14 dagen te kunnen uithouden. Deze 14 dagen gaan we ook eens uitzoeken welke campings op onze thuisreis nog open zijn en of we dan een normale route kunnen rijden of dat we zigzaggend door Frankrijk naar boven moeten. Want ook in Frankrijk gaan veel campings op 30 september of nog vroeger dicht.
Kom nog even terug op onze ANWB reis omdat we die nog niet afgesloten hadden voor jullie. Op de voorlaatste camping in Fresnay sur Sarthe hebben we de finales van Jeu de Boule gespeeld, de prijzen daarvoor uitgereikt evenals de prijzen voor Molkky en de winnaar van de quizzen. Daarna gezellig met z’n allen gebarbequed en we werden zeer rijk bedeeld door de weergoden want we konden tot een uur of negen in een T shirt zitten. Prachtig weer, net als met de maaltijdsoep avond. De volgende dag vertrokken naar onze laatste camping in Poix de Picardie, bijna bij de Belgische grens. ’s Avonds hadden we de afscheidsmaaltijd en dat was helaas de minste maaltijd van de hele reis. De kwaliteit en kwantiteit waren goed maar de bediening snapte er werkelijk helemaal niets van. ’s Middags even naar het restaurant gelopen om te kijken of dit te doen was en tevens met het personeel even doorgenomen hoe laat we zouden komen. Om 19.30 uur afgesproken. Om 20.10 uur had iedereen eindelijk het aperatief en om 20.30 uur stond het voorgerecht op tafel. Het hoofdgerecht kwam om 22.05 uur eindelijk op tafel en aan het einde van de avond, het was intussen 23.15 uur maar besloten van de koffie en thee af te zien want dan was het zeker 24.00 uur geworden. De volgende morgen zijn wij en vele deelnemers vertrokken. De een vroeg de ander laat. Nog een “leuk” verhaaltje. Een van de deelnemers had op de vorige camping een probleem met de auto gekregen en moest aan een vervangende auto die hij 200 km verderop zelf moest gaan halen. Dit samen met een van de andere deelnemers gedaan, (hulde aan Toon) de caravans opgehaald en rijden maar. ’s Middags om 16.30 uur kregen we een telefoontje dat de deelnemer met de vervangende auto, een Volvo V 70 met 3.000 km op de teller, weer stil stond en de motor het niet meer deed. Pech hulp gebeld en deze kwamen na een ¾ uur en zij konden gelukkig ter plaatse de boel weer aan het draaien krijgen, een slang was ergens vanaf geschoten. Om 20.00 uur waren zij bij ons in het restaurant en hadden nog niets gemist.
Zo nu ga ik maar stoppen en zal nog even wat foto’s bijvoegen.
Wij gaan nu heerlijk relaxen en het volgende bericht zal wel korter zijn want wij gaan nu luieren. Giel, Ank, Jose, Arthur en alle andere volgers de groeten.

Kees en Sjouktje.