de eerste dagen - Reisverslag uit Martragny, Frankrijk van kesj - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Martragny, Frankrijk van kesj - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: kesj

23 Augustus 2011 | Frankrijk, Martragny

Vrienden en vriendinnen,

Dit is de eerste vrije dag en dus even tijd voor een verhaaltje van deze reis.
We hebben verzamelt op het Chateau De Drancourt, dit ligt in de buurt van Abbeville en we staan aan het riviertje de Somme. Nette camping waar we op een eigen veldje staan zonder andere kampeerders maar wel erg ver van de toiletten en douches. De mensen druppelen hier langzaam binnen en de laatste komt om 16.30 uur op de zaterdag binnen. Om 17.00 uur het eerste Happy Hour en we toasten dan ook op een voorspoedige en mooie reis.. Om 19.00 uur is ons eerste diner. Langzaam leren we de deelnemers kennen, de een vol bravour, de ander weer heel bescheiden. De eerste voorzichtige grappen gaan door de groep en zover als we nu na 4 dagen kunnen zien hebben we weer een hele fijne groep. Zondag is de eerste reisdag en wij vertrekken om 07.00 uur en hebben 260 km voor de boeg. Het loopt voorspoedig en we komen dan ook om 11.00 uur aan op Chateau Martragny in Martragny. Dit plaatsje ligt ca 10 km van Bayeux, waar het grootste wandkleed, 70 meter, te bezichtigen is.
Nadat we iedereen op een mooie plek hebben gezet, langs de muren van het landgoed, kunnen we om 17.00 uur ons 2e Happy Hour houden. Helaas mis onze oudste deelnemer, 86 jaar, nog niet op de camping gearriveerd en dat baart ons toch wel zorgen temeer hij een 5 kwartier geleden gebeld heeft dat hij bij Caen staat, een afstand van 15 km. Gelukkig komt hij om 17.30 uur aan en blijkt verkeerd gereden te zijn. Het valt ook niet mee om dit alleen te moeten doen.Bij de volgende verplaatsing zal hij achter een van de andere deelnemers aan rijden. Maandag 22 augustus onze eerste excursie naar Caen, Deauville en Trouville en Honfleur. Helaas regent het zeer regelmatig en kunnen niet lekker slenteren door de kleine straatjes en langs de haventjes.Met Jan, onze technische man even snel naar de Calvados stokerij geweest om een facultatieven excursie voor donderdag af te spreken.
's Avond een diner in het restaurant van de camping met koffie en een Calvados toe op het kasteel en ontvangst door de Barones. Wij wisten dit maar de deelnemers niet en dus was de verrassing extra groot. De Barones, een slanke en bijzonder aardige dame, spaart hoedenspelden en we hebben er dan ook een meegenomen, die we van onze goede vriendin Winnifred hadden gekregen. Deze hoedenspeld kwam uit de erfenis van haar moeder.(chapeau voor deze gift). Vandaag 23 augustus een vrije dag en Sjouktje een klein wasje, ik de stukken bijgewerkt en nu even kesj bijgewerkt.
Het is weer een heel verhaal geworden en dus gaan we nu stoppen. Groeten

Kees en Sjouktje

• 23 Augustus 2011 - 10:07

Louise En Bert :

gezellig om te lezen en hopelijk hebben jullie nog mooi weer te goed. veel gezondheid en een goede reis voor allen

• 23 Augustus 2011 - 13:07

Derkje:

Leuk om van jullie reisavonturen op de voet te kunnen volgen.
    Hopelijk zijn de weergoden jullie wat beter gezind dan ons op dit moment. In het zuiden is sprake geweest van noodweer! We kijken uit naar de volgende verhalen.

• 24 Augustus 2011 - 14:32

Carin En Paul:

Het ziet er allemaal prima uit, leuk verslag. Kees, niet te intiem worden he, met de barones! Vast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, iets te vroeg, maar we zijn dan de hort op.
    groetjes veel plezier, Paul en Carin