Almeria / Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van kesj - WaarBenJij.nu Almeria / Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van kesj - WaarBenJij.nu

Almeria / Cartagena

27 September 2012 | Colombia, Cartagena

Vrienden, 23 september 2012

Hallo, op dit moment geen verbinding met internet dus schrijven we maar weer even een stukje in Word en slaan we dat gewoon even op.
Vandaag Torre del Mar verlaten waar we heerlijk hebben kunnen fietsen langs de boulevard op een echt fietspad. Totaal hebben we daar zo’n 26 km gefietst. Leuk plaatsje met een lekker grote markt om even te neuzen. Niks gekocht. Vandaag vertrokken naar Granada. Een prachtige rit door het voorgebergte van de Sierra Nevada. De nodige haarspeld bochten weer gehad maar van de eerste week in het Picos gebergte weten we dat dat voor de camper geen probleem is. We zijn wat dat betreft zeer blij met de zwaardere motor. We hadden een camping uitgezocht die op 3 km van de stad Granada lag. We konden dus op de fietst naar Granada om de stad te bezoeken. Helaas stond ons de camping niet aan. We stonden eerst aan de verkeerde kant en daar was de poort gesloten en het zigeunerkamp naast de deur. We dachten dus dat de camping gesloten was. Toen we besloten om toch de camping van 4 jaar geleden weer op te zoeken kwamen we langs de voorkant en bleek de camping toch open maar het zag er niet uit, dus inderdaad door gereden naar Guejar Sierra, een plaatse in de Sierra Nevada. Camping Las Lomas. Toeval ? we staan op dezelfde plek als 4 jaar geleden. Vanavond in het restaurant gegeten en toen kwam bij ons weer het volgende verhaal naar boven. Op deze camping was iemand die beweerde dat hoe dieper de kuil onder in de wijnfles, des te beter de wijn. We hebben er toen hartelijk om gelachten. Troost, hij was niet de enige die dat beweerde. Van Sjouk begrepen dat het morgen wasdag en poetsdag is. We zullen dus een rustig dagje hebben. Overmorgen maar naar Granada. Dat was het voor vandaag weer.

Vrienden 24 september 2012

Wat een dag, het begon met bewolking en het was koud, 18˚ C. In de loop van de dag werd het wel weer heerlijk weer maar niet zo erg warm. We leven nu precies 4 weken in de camper en dus wordt het tijd om eens schoon te gaan maken. Sjouk begint last van het stof te krijgen en loopt te hoesten. Dan weten we het wel. OORZAAK< >STOF. Dus de temperatuur lekker laag en dan maar schoonmaken. Alle matten eruit, uitborstelen en een sop doek over de binnenkant. Sjouk dacht dan ga ik maar wassen en dus is na vandaag alles weer blinkend schoon. Omdat we nu toch bezig waren heb ik de buitenkant ook maar tot op een hoogte van ca. 1 meter schoongemaakt. Daar boven is het niet zo vuil, behalve dan aan de achterkant, daar dan ook tot op ca. 2 meter schoongemaakt. Hoger kan ik niet komen. Vanmiddag lekker zitten lezen en bij de receptie gevraagd hoe laat de bus naar Granada gaat en waar we eruit moeten stappen voor het centrum. Weer eenvoudig, de laatste halte moeten iedereen eruit dus ook wij en daar moeten we ook weer opstappen. Plattegrond gekregen en daar even de belangrijkste bezienswaardigheden op aan getekend. Hoop dat het morgen ook niet zo warm is. Waar we hier zijn op de camping geeft het wel een vertekend beeld want we staan hier op 1.100 meter hoogte, en dan is het toch altijd wat koeler.

Vrienden 25 september 2012

Vanmorgen bij het opstaan was het erg koud, bijna de kachel aangezet. Het was 15˚ C in de camper. Maar we zijn flink geweest en niet de kachel aangemaakt maar wel binnen ontbeten. De bus van 10.10 uur genomen en 10.40 waren we in het centrum van Granada. Gelukkig hadden we al een plattegrond en konden we snel de belangrijkste monumenten vinden. Toch wel weer een bijzondere stad alleen jammer dat je overal entree moet betalen. Om de kathedraal van binnen te zien moet je € 4,00 pp betalen. Waar is de gastvrijheid van de kerken gebleven ?? Hier viel het nog mee maar we hebben in Santiago de Compostello € 8,00 pp moeten betalen en dat was te gortig en ook daar stond toen een heel grote rij, dus we gingen daar zo wie zo niet naar binnen. Granada een leuke stad en gelukkig hadden we het Alhambra al gezien want van anderen hoorden dat zij pas vanmiddag naar binnen konden. Van het sjokken in zo’n stad wordt je aardig moe en om 15.40 uur hadden we de bus weer terug. De camping vanmiddag betaald en morgen weer verder naar Almeria. We gaan de kustweg nemen en proberen weer zo min mogelijk de autobaan te nemen, maar we kunnen er het laatste stuk niet omheen.
Helaas nog steeds geen internet verbinding dus sparen we de dagelijkste stukjes maar op.

Vrienden 26 september 2012

Vanmorgen vertrokken van de camping in Guejar Sierra en een prachtige weg gereden die voor 85 % langs de kust ging. Prachtige vergezichten gezien en wat het meeste opvalt is dat in dit gebied heel veel kassen zijn. De kassen zijn niet zo als bij ons in het Westland, maar geheel opgetrokken uit plastic folie. Men zet wat stokken neer en maakt een beetje een gebogen dak en daarover heen plastic. Als ze nieuw gebouwd zijn ziet het er wel aardig uit maar zodra het een paar jaar oud is ziet het er niet meer uit.
We staan op een camping in La Garoffe, vlakbij Almeria. We kunnen wel zeggen dat we heel uniek staan want de zee is op 25 meter afstand.(zie foto’s) Helaas is het weer een beetje van slag en het weerbericht voorspelde de hele dag regen. Gelukkig hebben we niet meer dan een paar druppeltjes gehad maar soms was het iets bewolkt. Ziet er voor de komende dagen ook niet goed uit. We hopen maar het beste.
We hebben wel een code ontvangen voor het internet maar we hebben geen verbinding tot stand kunnen brengen. Dus weer geen bericht van ons.
Hopelijk morgen beter.
Groeten – Kees en Sjouktje

Vrienden 27 september 2012

Vanmorgen wakker geworden met een klein buitje maar bij het reis klaar maken was het gelukkig droog. Op de navigatie, tolwegen en later ook snelwegen uitgeschakeld en daardoor weer een prachtige weg gereden over de N wegen. Het laatste stukje vanaf Cartagena weer snelwegen ingeschakeld omdat we anders over echte boerenweggetjes gereden zouden hebben. Wel veel regen gehad onderweg maar des te dichter we bij Cartagena kwamen des te blauwer werd de lucht. Vanmiddag eerst de camper een beetje schoon gemaakt want die zag er niet meer uit van een ochtendje regen. Officieel mag je geen auto’s wassen, dus ook geen campers. Een beetje voorzichtig en niet te veel water gebruiken en hij ziet er voor het oog weer blinkend uit. We staan nu op camping La Manga, in La Manga del Mar Menor, provincie Murcia en dat is een hele grote camping. Hij is een kilometer lang en er zijn wel 3.000 plaatsen. Er blijven hier ook veel mensen overwinteren. We staan er midden tussen in en je ziet de meest vreemde bouwsels. Prachtige chalets maar ook gigantisch oude caravans. En oude houten hutjes. Veelal Engelsen en Duitsers. We staan op een soort schiereiland en de sky-line ziet eruit als New York. Allemaal grote wolkenkrabbers. Je schijnt hier heel goed te kunnen fietsen dus gaan we dat morgen maar eens uitproberen. Als het goed is hebben we weer internet en gaan we al deze berichtenh verzenden. We hebben hier geen Wifi code gekocht want we hebben er nog een van een van de eerste camping die bij dezelfde provider is aangesloten. Volgens mij moet dat gaan lukken en maakt het niet uit waar je bent. Lukt het niet dan moet ik morgen toch maar even een uurtje kopen.

• 27 September 2012 - 21:39

Bouke:

Rustig hé, onlangs was deze camping op het programma We zijn er bijna. Mooie plek dus. Geniet nog maar even, alhoewel ik denk dat het weer nu wat minder zal zijn.

• 29 September 2012 - 10:18

Henk & Corry:

Hallo Kees & Sjouktje
    Was een heleboel te lezen dit laatste verslag.
    Ik weet niet waar jullie nu precies zijn, maar het zeer slechte weer en overstromingen zitten naar ik meen wel in het gebied waar jullie nu zijn. Wij hopen dat je geen problemen hiervan ondervindt.

Henk & Corry