Eggelstetten - Reisverslag uit Eggelstetten, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu Eggelstetten - Reisverslag uit Eggelstetten, Duitsland van kesj - WaarBenJij.nu

Eggelstetten

Door: kesj

09 Juni 2012 | Duitsland, Eggelstetten

Vrienden,

We zijn intussen weer een camping verder en en de reis daar naar toe viel op Sactrementsdag en dat id hier in Duitsland een vrije dag met als gevolg dat het zeer druk op de weg was en er overal processies waren. In diverse dorpen werden we dan in het dorp omgeleid en dat leverde af en toe smalle straatjes en scherpe bochten op. maar dat is weer allenmaal zonder schade gegaan. In de buurt van het Duitse Legoland kwamen we in een file terecht maar gelukkig gingen zij linksaf en wij rechtsaf.
Gisteren hier de fietstocht gehad naar Neuburg a.d. donau. Helaas op deze dag veel regen en in de middag m,oesten de regenpakken aan. Jammer want het oude stadfscentrum van Neuburg is de moeite waard om heerlijk te flaneren. Prachtige gevels, die we nu helaas uit een restaurantje hebben kunnen bekijken omdat de regen met bakken naar beneden kwam. Met de bus terug enh de fietsen in de aanhanger. Er konden maximaal 30 fietsen in en we kwamen niet verder als 24 stuks, hetgeen bbetekende dat er 15 zo flink waren om ook terug te fietsen.
Vandaag zaterdag even boodschappen gedaan op de fiets en het weer is gelukkig vandaag redelijk en in ieder geval droog. Sjouk heeft de nodige wasjes gedaan en alles ligt weer droog in de kast. Vanavond vroeg eten want ehet Nederlands elftal speel ananvond om 18.00 uur hun eerste wedstrijd. Vrees het ergste.
Ga nu de camping betaling en helaas moet dat weer contant gebeuren.
Morgen verplaatsing naar Regensburg, waar we tegen het centrum aan staan. Supermarkt op loopafstand. Er staat ons daar een mooie fietstocht te wachten en aan het einde met de boot terug. Wordt vast weer een hele belevenis. Tot nu toe hebben ze niet gereageerd op mijn E-mail. Maaar in mei al met deze mensen gesproken. Dus ga ik ervan uit dat het goed komt. Ga op de heenweg nog wel even langs bij het boekings kantoor.
Zo dat was het weer even jullie zijn weer op de hoogte van onze belevenissen. Vergeet bijna te vermelden dan Rein en Derkje gisteren aan gekomen zijn en samen met Jan en Annie de Boer, oude bekenden van de Turkijereis, een hapje gaan eten.
Groetjes
Kees en Sjouktje
P.S. tot nu toe weinig foto's gemaakt, vergeet iedere keer mijn fototoestel en gisteren met die regen maar weer thuuisgelaten

• 10 Juni 2012 - 17:36

Nora:

Ik heb vanmiddag op het springkussen gesprongen, in het park. Daar was een groot slotfeest van "de10mooistebijbelverhalenvanzwolle" . Hester en Marit gingen zingen op een heel groot podium! Het zonnetje scheen lekker en het wat er heel leuk.

• 10 Juni 2012 - 17:58

Sanne:

lieve opa en oma kom je wir!!!!!!!!!!!! is een kir langsss en nogg een vijne verkantie!!!!

(en nu typt papa even) En tot ziens!

kusjes van Sanne xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Juni 2012 - 18:15

Marit:

hey,

is leuk op vakantie ?

met mij gaat het goed met jullie ook.

vandaag gezongen in de park in de stad:
    god is rechtvaardig
    god houdt van de wereld

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes van marit

• 11 Juni 2012 - 13:04

Henny En Bouke:

Dan is het hier wel wat anders met het weer. Op een licht buiteje na is het hier prima vertoeven. Zo rond de 25 graden en het wordt warmer de komende dagen.

Groet

Henny en BOuke

• 11 Juni 2012 - 14:18

Jol&Ron:

Fijne reis, wij zijn net terug van ANWB Schatten van Europa. Leuke groep,interessant prgrogramma en goed weer.