Gees - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu Gees - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu

Gees

Door: kesj

22 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Beste vrienden,

Vandaag is het zonnig en af en toe een donkere wolk. We durven toch niet helemaal te vertrouwen op het weer maar hebben toch kans gezien om 33 km droog te fietsen. Onderweg 3 druppels gekregen terwijl we later op plekken kwamen waar het duidelijk geregent heeft. We zijn vanmorgen begonnen mety boodschappen doen in Emmen en zijn om 12.00 uur gaan fietsen en waren om 15.30 weer terug op de camping. Lekker een boek gelezen en vanavond heerlijk gegeten in het Wapen van Oosterhesselen. Heerlijk, goede bediening en redelijk geprijsd. Kreeg van Piet, medereiziger naar de Noordkaap en oud medewerker van de balastingdienst het volgende commentaar op onze site,

Geen reactie op jullie reizen maar een ambtenarenmop.
De belastinginspecteur komt langs bij een synagtoge. Terwijl hij de boeken controleert vraagt hij de rabbijn: "Ik zie dat u veel kaarsen koopt, wat doet u eigenlijk met het overgebleven kaarsvet?"Goede vraag"zegt de rabbijn, "dat sparen we op en geven het terug aan de fabrikant. Eens in de zoveel tijd sturen ze ons dan een doos met kaarsen toe."Ö"zei de belastinginspecteur, enigszins teleurgesteld dat zijn ongewone vraag een praktisch antwoord had. Maar onverstoorbaar ging hij door met zijn stuitende vraagstelling. Ën hoe gaat dat dan met de Matzes? Wat doet u met de kruimels?"Äh!"zei de rabbijn, en realiseerde zich dat de inspecteur hem wilde pakken met een niet te beantwoorden vraag. "wij verzamelen de kruimels en geven deze terug aan de fabrikant. Eens in de zoveel tijd sturen ze ons dan een doos met gratis matzes toe."Ïk begrijp het'" antwoorde de inspecteur, snel denkend over hoe hij het deze betweterige rabbijn verder moeilijk kon maken. "Nou rabbijn, dan rest me nog een vraag, wat doet u met alle overblijfselen van de besnijdenissen?" Öok hierbij verspillen wij niets!" antwoordde de rabbijn. `Wij verzamelen alle stukjes voorhuid en sturen deze naar de Belastingdienst. Eens in de zoveel tijd sturen ze ons dan een lul om de boeken te controleren. Groetjes van Piet en Trudie van der Aa.

Vandaag geen foto's maar morgen zullen we proberen er een paar te maken als Onze dochter en schoonzoon + 2 van onze kleindochters bij ons op de BBQ komen.

Verder niets te melden vandaag

Groeten

Kees en Sjouk.

• 23 Augustus 2009 - 09:35

Lies En Harry Hegger:

Fijn dat jullie zo'n mooi weer hebben. Geniet van de BBQ. Wij vertrekken a.s. dinsdag naar St. Johann im Pongau. Nog veel plezier!!

• 24 Augustus 2009 - 08:31

Henk & Corry:

Niet alleen in Drenthe is mooi weer maar ook hier, hebben ook enige fietstocht (jes) gemaakt, o.a. Kinderdijk.

De vraag is voorgelegd of het mogelijk is de dinsdafgavond te wijzigen naar de morgen.
    NB het ambtenaren mopje hebben we reeds kunnen lezen bij de eerdere reacties.
    Groet H&C

• 24 Augustus 2009 - 21:47

Ines Van Zalinge-wou:

hoi Sjouktje en Cees, heerlijk dat jullie het naar de zin hebben maar kan je niet een dagje overkomen? zover is Drente toch niet? Maja zal je missen hoor!
    Hoor nog wel van je, liefs van Inès