Camping de Lindenhof - Gees - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu Camping de Lindenhof - Gees - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu

Camping de Lindenhof - Gees

Door: kesj

21 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 19 en donderdag 20 augustus 2009

Woensdag een prachtige tocht langs de IJssel gemaakt. We zijn in Kampen begonnen en zijn langs de IJssel naar Zwolle gereden en kwamen door de volgende dorpen, Nieuwstad, Wilsum, s’Heerenbroek en Veecaten. In Zwolle de IJssel overgestoken en langs de andere kant weer terug gereden en daarbij door Zalk gereden. Een tochtje van 45 km langs prachtig plekjes en bruggetjes en sluisjes. Bij aankomst in Kampen dwars door de stad gegaan.
Donderdag hebben we de tocht 2 x gewijzigd omdat er onweer en hevige rukwinden en regen voorspelt was. Toch hebben we kans gezien de route die we wilden rijden in 2 stukken te knippen en eerst de onderste lus en later toch ook de bovenste lus te fietsen. We zijn in Ossenzijl begonnen en zijn richting Oldenmarkt gereden. We hebben dus ook een stukje Friesland gehad.
Het is nu avond en het verwachte noodweer is eindelijk losgebarsten. Het onweert, het waait en het regent. De temperatuur is gezakt van 33º naar 23º.
Morgen gaan we verkassen en rijden naar Gees in Drente.

Vrijdag 21 augustus

De ene camping verlaten voor 12.00 uur en de volgende mag je niet op voor 12.00 uur. Dus vanmorgen rustig aan gedaan en zijn om 10.45 toch maar vertrokken. We moesten ongeveer 80 km rijden en kwamen dan ook om 12.30 uur aan op Camping de Lindenhof in Gees. Ziet er erg mooi uit en we hopen dat het weerbericht een beetje klopt en dat na dit dipje het weer, weer opknapt. Vanmiddag even een fietsroute kaartje gekocht bij de TIP. Het schijnt zo te zijn dat er in heel Drenthe geen VVV kantoren meer zijn maar dat die TIP heden. Zij zijn dus niet meer aangesloten bij de landelijke VVV organisatie. Verder vandaag wat gelanterfant maar toch nog 21 km gefietst en net op tijd binnen voor de bui los barste. Morgen wat boodschappen doen bij de plaatselijke supermarkt, de Spar. Redelijk gesorteerd maar het blijft een dorpssuper. We staan nu op een camping met WIFI dus de berichten zullen ook weer met een dagelijkse regelmaat verschijnen.Met de foto's zal het wat minder worden daar we nog plaats hebben voor 28 foto's of we moeten wat foto's van Noorwegen gaan skippen. We hebben in totaal plaats voor 200 foto's. Dus moeten we kiezen. Zie net het weerbericht op nederland 1 en voor morgen nog een enkele bui maar zondag en maandag verspelt hij weer volop zonneschijn dus ???? fietsen maar.

Groeten

Kees en Sjouk

• 21 Augustus 2009 - 20:40

Maura:

Hoi,

Jullie gaan morgen naar de buurtsuper kunnen we dan komen barbecuen?

groetjes maura

ps. veel plezier met fietsen door het prachtige drenthe.

groetjes Marli

• 22 Augustus 2009 - 06:32

Wim Schaap:

Ze kan zo met ons meefietsen in de toerversie van de Vuelta!