Zorgboerderij de Kattewaard - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu Zorgboerderij de Kattewaard - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kesj - WaarBenJij.nu

Zorgboerderij de Kattewaard

Door: kesj

17 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag, 15 augustus 2009

Beste vrienden,

We zijn om 11.00 uur vertrokken en om 12.45 stonden we op onze camping op het Kampereiland. Er is hier geen internet verbinding dus deze berichten komen pas maandag als we bij Henk, Helga en de kleinkinderen zijn.
We moeten hier 2 dagen oppassen . De camping is een vakabo camping en ziet er netjes en schoon uit. Het weer is goed al staat er wel veel wind en dat maakt het koud. Uit de wind is het goed toeven al gauw hebben we een plekje gevonden uit de wind in de zon. Vanaf onze plek kijken wij uit op de brug die het vaste land verbind net het Kampereiland.

zondag, 16 augustus 2009.

Om 10.35 verlieten we de camping met achterop de auto onze fietsen voor een kort ritje naar Vollenhoven. Vanuit Vollenhoven hadden we een mooi fietstochtje uitgezet van ongeveer 33 km wat uit eindelijk 43 km werd. We zijn door dorpjes heen gekomen waar geen sterveling ooit van gehoord heeft. Zoals Moespot, Jonen, Dwarsgracht, Blauwe Land en Ronduit. Ook kwam we door Giethoorn. Zo commercieel als dit dorp is. Op ieder punt van het dorp kan je wel een bootje huren of een rondvaart boeken. Helaas zijn nog niet alle buitenboord motoren van het electrische fluister type. Het was zonnig met af en toe een wolkje en wel heel veel wind.

• 17 Augustus 2009 - 07:37

Bouke En Henny:

We zeggen maar zo geniet er van. Ook in Nederland zijn erg mooie plekjes.

• 19 Augustus 2009 - 07:05

Trudie En Piet Van D:

Geen reactie op jullie reizen maar een ambtenarenmop. De belastinginspecteur komt langs bij een synagtoge. Terwijl hij de boeken controleert vraagt hij de rabbijn: "Ik zie dat u veel kaarsen koopt, wat doet u eigenlijk met het overgebleven kaarsvet?"Goede vraag"zegt de rabbijn, "dat sparen we op en geven het terug aan de fabrikant. Eens in de zoveel tijd sturen ze ons dan een doos met kaarsen toe."Ö"zei de belastinginspecteur, enigszins teleurgesteld dat zijn ongewone vraag een praktisch antwoord had. Maar onverstoorbaar ging hij door met zijn stuitende vraagstelling. Ën hoe gaat dat dan met de Matzes? Wat doet u met de kruimels?"Äh!"zei de rabbijn, en realiseerde zich dat de inspecteur hem wilde pakken met een niet te beantwoorden vraag. "wij verzamelen de kruimels en geven deze terug aan de fabrikant. Eens in de zoveel tijd sturen ze ons dan een doos met gratis matzes toe."Ïk begrijp het'" antwoorde de inspecteur, snel denkend over hoe hij het deze betweterige rabbijn verder moeilijk kon maken. "Nou rabbijn, dan rest me nog een vraag, wat doet u met alle overblijfselen van de besnijdenissen?" Öok hierbij verspillen wij niets!" antwoordde de rabbijn. `Wij verzamelen alle stukjes voorhuid en sturen deze naar de Belastingdienst. Eens in de zoveel tijd sturen ze ons dan een lul om de boeken te controleren. Groetjes van Piet en Trudie van der Aa.