De gouden route - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van kesj - WaarBenJij.nu De gouden route - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van kesj - WaarBenJij.nu

De gouden route

Door: kesj

26 Juni 2009 | Noorwegen, Åndalsnes

26 juni 2009

Vandaag rijden we de "goudenroute", en achteraf kan ik zeggen dat het inderdaad een prachtige route is. Vanaf de camping bij Andalsnes vertrokken naar Geiranger. Geiranger ligt aan de Geirangerfjord en de tocht ging over smalle wegen en zeer vele bochten. Als je dan aankomt en je ziet vanuit de hoge bergen het fjord ver beneden je liggen is dat een machtig gezicht. In het fjord lag een groot cruise schip en wel de Queen Victoria. Van boven af een noten dopje. De reis ging verder naar Dalsnibba dat op 1.500 mtr ligt en vanwaar je werkelijk een prachtig uitzicht hebt over de onderliggende dalen. Onderweg moesten we nog met een veer over het Sunnylvsfjord. Een tochtje van ca 20 minuten. Het laatste stuk van Geiranger naar Dalsnibba zijn een aantal dames niet meegegaan omdat het laatse stuk alleen maar een gravelweg is waar passeren alleen mogelijk is in de speciale inhaal havens waar de weg net breed genoeg is om te passeren. Geen vangrail en zeer steile wanden. Jammer van zij hebben het mooiste gemist. Op de terugweg hebben we nog een maaltijd gehad en kwamen moe maar voldaan om 20.45 uur aan op de camping. Het weer was de hele dag mooi. Blauwe luchten, 25 graden celsius, wat willen we nog meer. De gezondheid gaat ook steeds beter en heb haast geen last meer van duizeligheid. De groeten

Kees en Sjouk en de rest .

wil eigenlijk wel een reactie van degene die met ons meekijken op deze site en familie bij de groep hebben. Vinden jullie het leuk, missen jullie nog wat ? Wij schrijven dit eigenlijk voor onze kinderen en vrienden maar als jullie wensen hebben kunnen we die misschien vervullen.

• 26 Juni 2009 - 20:58

Henk En Helga :

Wat een prach-ti-ge foto's. Heel veel plezier nog!! We lezen alle berichtjes en vinden het leuk om zo op de hoogte te blijven van de reis.

• 27 Juni 2009 - 10:11

Henk & Corry:

Dit gedeelte van de reis begint ons meer aan te spreken, prachtige foto's van de landschappen. Jammer dat er toch wat pechjes zijn voor sommige medereizigers. Wanneer staat Kees op de foto ???
    Verder alles goed hier, Groet Henk & Corry

• 27 Juni 2009 - 13:07

Wim En Truus:

leuk om wat te lezen over jullie reis die verder voorspoedig verloopt.
    Wij gaan maandag 29 juni voor 5 dagen naar Dresden/ en omgeving per bus. Daarna hopen we jullie weer in goede gezondheid terug te zien.

• 27 Juni 2009 - 16:48

Maura:

prachtige foto''s inderdaad
    en nu ook nog lekker weer wat wil je nog meer, maar ik ben blij dat jullie over een week terug zijn ik vind het lang genoeg geduurd.

groetjes en liefs maura en de rest

• 27 Juni 2009 - 17:09

Wim Schaap:

ik bekijk de foto's die jullie maken en op de site zetten! Wat ik mis...... is de penningmeester van de club......