Andalsnes 2 - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van kesj - WaarBenJij.nu Andalsnes 2 - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van kesj - WaarBenJij.nu

Andalsnes 2

Door: kesj

28 Juni 2009 | Noorwegen, Åndalsnes

Beste vrienden,

Gisteren niets kunnen verzenden omdat de boel er bij de camping uitlag. We hebben ook niet al te veel te melden.
Het weer is nog stees prachtig, 25 graden en gisteren een Stav Kirke bekeken. Dit is een kerje uit 1300 na Chr. De mannen zaten vroeger rechts en de vrouwen links. Des te meer je betaalde voor een bank des te meer zat je voorin. De armen zaten boven op het balkon waar je amper kon staan. Dan was er nog een speciaal bankje achter in de kerk voor zwangere vrouwen en die moesten daar zitten tot een jaar na de bevalling. Opmerkelijk was ook dat alle banken waren afgesloten met een dicht deurtje behalve het bankje voor de zwageren daar zat een deurtje voor met gaten. Waarom dat kon niet verteld worden. Verder gisteren en vandag een volstrekte rustdag gehouden. Gisterenavond nog wel een barbeque gehad met z'n allen. Moesten alleen zelf voor het vlees zorgen en de leiding had geweldige salades gemaakt. Zie de foto.Het leven bestaat uit zitten, lezen en slapen. Bas onze touristische leider is vertrokken met Clemens + vrouwen uiteraard. De auto van Bas vertoonde kuren en Piet, onze technische leider kon het maar niet voor elkaar krijgen. Het is een verstuiver probleem. Morgen kunnen zij dan in Lillehammer naar de Garage. Clemens is meegegaan voor eventuele assistentie als de auto het begeeft. Hij kan dan zijn caravan wegbrengen en dan later die van Bas ophalen.
Zal straks nog even de foto's bij voegen maar we moeten nu eerst Molkky spelen. Molkky is een Fins spel en zal voor de geinteresseerde dit thuis wel uitleggen. Heb het spel zelf in Finland gekocht.