Olava 2 Finland - Reisverslag uit Helsinki, Finland van kesj - WaarBenJij.nu Olava 2 Finland - Reisverslag uit Helsinki, Finland van kesj - WaarBenJij.nu

Olava 2 Finland

Door: kesj

30 Mei 2009 | Finland, Helsinki

Ivalo – Finland

Beste vrienden, en (fam Miedema)

Gisterenavond nog een happy hour bij het haardvuur gehad en dat liep uit tot in de kleine uurtjes. Reuze gezellig. Sinds een aantal dagen wordt het hier eigenlijk niet meer donker. Gisterenavond ging de zon om 23.30 onder maar het blijft licht omdat de zon ook achter de horizon blijft schijnen. Om 02.30 uur kwam de zon weer boven de horizon. De komende dagen, als we nog noorderlijker rijden zal de zon niet meer ondergaan en kan je de zon dus naar de horizon zien gaan maar er niet achter verdwijnen en vervolgens weer naar de hemel zien opstijgen. Moet het wel goed weer zijn en de vrees is dat bij de Noordkaap het geen mooi weer zal zijn. Verder vandaag naar Inari geweest. In Inari hebben we het Sami museum bezocht. In dit museum kan je de hele geschiedenis van de Sami zien. Een zeer interessante middag. Bij terugkomst het kesj-verslag en het fotoboek bijgewerkt. Vanavond hebben we nog een gezamenlijke maaltijd in het restaurant van de camping en daar krijgen we in ieder geval een lapje rendiervlees. Als het hetzelfde smaakt als hert of ree ben ik zeer tevreden. Ben benieuwd of Dirk en Jetty dat ook lekker vinden. Fam Miedema kan ook reageren op deze site en ik geef dan de berichten wel weer door.

Groeten aan iedereen.

Sjouktje Kees
(Dirk en Jetty)

• 31 Mei 2009 - 08:51

Louise En Bert:

Het zou erg jammer zijn als het geen helder weer is op de kaap, maar blijven hopen. Zo te lezen en te zien hebben jullie plezier met zijn allen. Daar is de vakantie dan ook voor om te genieten. We lezen het wel hoe jullie het allemaal ervaren en volgen jullie verslagen. goede reis met helder em mooi weer van uit Rhenen

• 01 Juni 2009 - 08:59

Jan Sjerk & Sabine:

Op de foto's ziet het er allemaal gezellig uit. Vandaag het einddoel van de reis. Veel plezier nog. Groeten aan Dirk & Jetty.