Vilanova 2 - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van kesj - WaarBenJij.nu Vilanova 2 - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van kesj - WaarBenJij.nu

Vilanova 2

11 Oktober 2012 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Vrienden,

Vandaag een beetje als weervrouwtje gespeeld. Huisje in en huisje uit.
Vannacht al wat regen gehad maar niet heftig. Je zou bijna zeggen een mals voorjaarsbuitje en zo ging het vandaag ook. Gelukkig wel meer droog dan nat. Het weerbericht ziet er voor morgen beter uit en denk dat we dan maar eens de berg afdalen naar het dorp Vilanova i La Geltru.
Zal zo laat in het seizoen wel niet veel te beleven zijn. Merken dat veel plaatsen steeds stiller worden en er veel meer winkels en horecagelegenheden de deuren sluiten. Van de buurman op de vorige camping al gehoord dat de nu nog zo gezellige boulevard steeds heelmaal doods is. Wat ik tot nu steeds ben vergeten is dat we nu weten waarom al de sinaasappels uit Valencia komen. Want de hele streek rondom Valencia bestaat uit sinaasappelbomen. Zelfs op de campings staan we vaak onder de sinaasappelbomen. Ze zijn alleen nog allemaal groen.
Morgen is het in Spanje een nationale feestdag en dan zijn alle winkels gesloten. Hoop dat de winkel, die overigens zeer goed gesorteerd is, niet gesloten is want anders kunnen we geen lekker vers broodje halen.
Morgen verder.
Groetjes - Kees en Sjouktje

• 11 Oktober 2012 - 20:28

Bouke:

dan maar broodjes oppiepen

• 12 Oktober 2012 - 10:01

Henk:

In aanvulling op Bauke : een dagje vasten kan ook geen kwaad !!

• 12 Oktober 2012 - 19:35

Paul En Carin:

Al in Denia geweest? Stikt er van de sinasappelbomen.
    Mc Donalds in de buurt?