El Saler / Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van kesj - WaarBenJij.nu El Saler / Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van kesj - WaarBenJij.nu

El Saler / Valencia

05 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Vrienden, 04 oktober 2012

We zijn weer een etappe verder en zijn nu aangekomen bij Valencia. Een mooie rit hier naar toe gehad en nu zelfs op de gele weggetjes gereden, was nodig volgens de navigatie. Je hebt hier A wegen, dit zijn de snel wegen zonder tol, je hebt AP wegen en dat zijn de snelwegen met tol, dan heb je de N wegen, dat zijn de rode provinciale wegen en dan heb je nog de C en CV wegen, dat zijn de gele weggetjes op onze kaart.
We zijn op een camping in El Saler en dat is ongeveer 9,5 km zuidelijk van Valencia. Van hieruit loopt een fietspad naar Valencia en ook in Valencia zijn vele fietspaden. Vanmiddag even gekeken waar het fietspad loopt en dat loopt helemaal langs het strand. Even op het strand gekeken en daar zagen we alleen blote kerels, dus meteen weer rechtsomkeert gemaakt en mijn handen voor Sjouk der ogen gehouden. Richting het zuiden liggen, door de storm van vorige week, 2 schepen op het strand en daar gaan we overmorgen maar eens even kijken. Morgen naar Valencia en daar zal ik dan weer verslag van doen. Valencia is op 2 na, de grootste stad van Spanje dus dat beloofd wat.
Groetjes – Kees en Sjouktje

Hallo, 05 oktober 2012

0m half elf zaten we op de fiets en koersten we richting Valencia. Zo hier en daar was als gevolg van de storm van vorige week nog veel zand aanwezig op het fietspad maar ze waren druk om dat allemaal op te ruimen. Na precies 10 km zaten we in het hartje van het oude centrum van Valencia. Ook in het centrum zijn speciale fietspaden. Het eerste stuk fietsen we doo r een prachtig park. Mooi plekje voor de fietsen gezocht en deze met hangslot vastgezet aan een hek. Bij binnenkomst van Valencia kwamen langs een paar futuristische gebouwen. Hierin is een Dolfinarium, een zeewater aquarium en een grote Imax bioscoop gevestigd. Verder is er een Science museum gevestigd en ook nog een Hemisferic, Kan zo gauw geen vertaling vinden voor dit woord. Zoals overal in Spanje moet je een forse entree betalen om in de Kathedraal te komen en daarom slaan we dat maar over. We hebben al zo veel Kathedralen gezien dat we het wel een beetje geloven. Wat wel heel bijzonder is als gebouw zijnde is het hoofdstation van de trein. Werkelijk prachtige tegelplateau’s op de wanden en het plafond. Ook de centrale markt is heel mooi aan de buitenkant en erg schoon aan de binnenkant waar al het verse wordt verkocht, fruit, groente, vlees en vis. Helaas is het gemeente huis niet toegankelijk voor publiek en kunnen we niet verder kijken dan de ontvangsthal met alle poppenkast erom heen. Verder nog een paar bijzondere gebouwen op de foto gezet. Na de lunch nog even in het oude centrum rondgelopen en daarna terug op de fiets. Om 16.00 uur waren we weer terug op de camping. Het weer. Soms wat wolken en de rest van de tijd blauwe luchten. Temperatuur ca. 25 ˚C. Mooi dus om nog wat te ondernemen.. Morgen naar de gestrande schepen op de kust, we schatten dat ze ongeveer 10 km zuidelijk liggen. We kunnen ze hier vanaf het strand zien liggen. Overmorgen verkassen we dan weer en gaan naar Peniscola, ongeveer 150 km noordelijk. Hoelang we daar zullen blijven hangt van een aantal factoren af. We gaan nu proberen dit alles op het net te zetten want we hebben maar een uur internet gekocht. Dus uur voorbij, verbinding weg. Zal proberen ook nog wat foto’s te sturen.
Groetjes, - Kees en Sjouktje

• 06 Oktober 2012 - 14:10